איפיון אתר

לקוחות יקרים!

מלאו את טופס איפיון האתר, לפי ההוראות ולפי הצרכים שלכם. לסיום, לחצו על "שלח".


    שם מלא (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    1. רקע על החברה

    כאן תצטרכו לספר קצת על החברה/ העסק שלכם. ברצוננו להבין את הפרויקט דרך העיניים שלכם ולכן חשוב שנבין מי אתם ומה המסר שתרצו לשווק ואך נראה האתר בעיניכם, אפשר גם לכתוב דוגמאות לאתרים שמצאו חן בעיניכם.
    מהו הענף שבו אתם פועלים, האם אתם חברה יצרנית? עצמאי? חברה מסחרית?...
    מהו תחום הפעילות שלכם? באיזה ענף אתם פועלים?
    האם יש לכם מתחרים? מי? האם יש בידיכם עוד מידע כגון אתרי האינטרנט שלהם? מהם החוזקות שלכם אל מול החולשות שלהם?
    מהם המשאבים שלכם? האם אתם תמלאו בעצמכם את התוכן באתרכם? מי איש הקשר המרכזי לכל התהליך? מי מקבל החלטות?
    מי אחראי על מה?
    למה אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט? מהן המטרות? הכרה? מכירות? שיפור תדמית? שירות?...
    מהם המדדים להצלחת הפרויקט?
    האם יש לכם לוח זמנים שבו האתר חייב להיות מוכן?

    2. קהל יעד, תוכן ופונקציונאליות

    מי קהל היעד שלכם? טווח גילאים, דמוגרפייה, סוג אופי וכל מה שעולה אל מול עינכם שאתם חושבים על הלקוחות שלכם.
    לכל אחד מסוגי הלקוחות שלך (הקיימים והעתידיים) נסו לתת יעדים, חשבו על צבע/ תחושה צליל/ ריח או כל מסר שתרצו להעביר להם.
    חשבו על מה אתם מעוניינים שהגולש יבצע באתר שלכם, האם אתם רוצים שהגולש יצור קשר? ימלא טופס? יתקשר? ירכוש דרך האתר? יגיע אליכם עצמאית?

    מה התוכן הכללי שיוצג באתר? האם תרצו אתר מרובה טקסט או אתר עם דגש על ויזואל- תמונות/ סרטונים/ אנימצייה? מי יכתוב אותו? באיזה תדירות הוא יוחלף? מי יעדכן את התוכן?
    אתרי תדמית צריכים לשקף את האדם/ העסק/ נותן השירות ולכן מומלץ שיהיה עד 25 דפים ושם יוצגו סוגי הטיפולים/ מוצרים/ שירותים.. דף אודות איכותי ודף ביית מזמין. במקרה כזה מומלץ להטמיע מעט תוכן ולמשוך את עיני הגולש ליצירת קשר/ רכישה. לעומת זה, אתר חברה עדיף שימולא בתוכן מקצועי ואיכותי.

    3. פונקציונאליות.

    אם יש לכם אתר ברשת אבל אף אחד לא נכנס אליו ומי שכבר נכנס יוצא מהר ולא משאיר לכם כלום אזי כל ההשקעה שלך על בניית האתר היא מיותרת. המטרה העיקרית בבניית אתר היא להרחיב את קהל הלקוחות. אם לא הגדלת את מאגר הלקוחות/ המכירות, זה כמו להשקיע במאווררים באיסלנד. איך זה קשור לפונקציונאליות של האתר?
    בנושא זה תתבקשו לענות אילו אפליקציות/ רכיבים/ פיצ'רים יהיו באתר. כמובן שאנחנו לא מצפים ממך שתבין בדאטה בייס, שפות תכנות ותדעו להגדיר לנו בדיוק איך פונקציונאלית האתר שלכם יעבוד. אנחנו רוצים רק שתחשבו איך אתם רוצים שהגולשים יפנו אליכם, איך אתם רוצים לקבל תשלום, מה אתם רוצים שהוא יקרא, האם ראיתם איזה משהו מגניב באיזה אתר והיית רוצה גם.
    דוגמאות לרכיבים פונקציונאליים יכולים להיות לדוגמא: רישום לקוחות וניהולם, בדיוק כמו בפייבוק/ גימייל/ יד 2/ חנות וכל אתר שמבקש את שמך וססמתך בשביל להכנס צריך רישום וניהול משתמשים. כך מנהל האתר יכול לדעת מי פנה/ קנה ממנו, מתי, הוא הוא יראה כשהוא יכנס לאתר, האם הוא מורשה לראות הכל? וכהנה וכהנה...
    דוגמאות נוספות לפונקציות באתר: טפסים/ שאלונים/ סקרים/ חדשות נגללות/ טיפים/ סל קניות/ רכישה דרך האתר/ גלריית תמונות- slidshow/ החלפת שפות/ שיתוף ברשתות חברתיות ועוד..
    כמובן שבפגישה נייעץ לכם מה כדאי לך לשים בתחום העיסוק שלך, מהם היתרונות והחסרונות של כל אפליקצייה, איפה כדאי לה להתמקם, כמה היא חשובה באמת לצורך קידום המטרה שאתה מעוניין שהלקוח שלך יבצע.

    4. טיול ברשת.

    זהו השלב הכייפי באפיון. קחו לעצמכם שעה וטיילו ברשת, סתם חפשו לכם אתרים שנראים לך טוב בעיין ושהזרימה שלהם ידידותית בשבילכם.
    מצאו לפחות שלושה אתרים שמוצאים חן בעיניכם, האתר יכול להיות בכל שפה ומכל תחום ו/או מתחום עיסוקכם ו/או המבוססים על הקונספט שאתם מבקשים ליישם באתר.
    כתבו את כתובות האתרים ופרטו מה אהבתם בכל אתר, הצבעים, העיצוב, הפונטים, הגדלים של הדפים, המבנה של האתר, פונקציונאליות ועוד.
    ככל שתשקיעו יותר בשלב זה גם אתם וגם החברה שבונה לך את האתר, יידעו להתכוונן יותר אל הסגנון הכללי אליו אתם שואפים.

    אם חשבתם על רוב השלבים עד כאן, כבר אתה מקבלים מושג יותר ברור לאיזה אתר אתם רוצים וצריכים.
    איננו מצפים ממכם לדעת הכל, אבל עכשיו, לאחר שצפיתם בכמה אתרים ברשת וכתבתם קצת על החברה וקהל היעד, בטוח אתם כבר יודעים יותר מה אתם רוצים באתר.

    5. אפיון ומבנה האתר

    חלק זה באפיון יכול להשתנות לאורך התהליך. תמיד תוכל לשנות/ להוסיף דפים באתרך בעזרת המערכת לניהול התוכן ללא שום תוספת עלות. מה גם שבמהלך הפגישה שלנו לאחר מילוי האפיון הבסיסי נייעץ לך אילו דפים עדיף שיוצגו בבר העליון בתפריט הראשי והמשני ואילו בקישורים בפנים הדף .
    כאן תתבקש לרשום את הדפים הכלליים שיופיעו באתר שלך.

    דף הבית:
    הדף הראשון אותו רואה הגולש כשהוא נכנס לאתרכם, אני ממליץ שדף זה יכיל בעיקר טיזרים, ימשוך את העיין ויזואלית ויגרה את הקורא להכנס לעומק האתר. בדף זה יופיעו הדברים החשובים ביותר, קישור ליצירת קשר, פיצ'רים שונים וכו

    אודות:
    דף אודות החברה/ העסק ופועלה. דף זה יכול להתחלק למספר דפים (תתי נושאים/ תפריט משני) כגון: על הצוות, חזון, קורות חיים, משאבי פיתוח, דבר המערכת, איך הגענו הלום וכל העולה בראשכם.

    גלרייה:
    גלריית תמונות, גלריית וידאו. רצוי לשים דף גלרייה במידה ואתם מוכרים מוצרים/ צילום/ אתר מסיבות/ אמן/ נותן שירות ועוד, כל זה במידה שבאמת יש לך תמונות וצילומים איכותיים.
    אל תשכח שהאתר שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם ואתם לא רוצים ליצור תדמית שלילת כשאתה מפרסמים תמונה שאחיינית שלכם צילמה אותך בלי חצי ראש, מטושט או סתם תמונה כי העיקר לשים תמונה. זה בדיוק כמו שלא תפרסם את התמונה הזו בפרסומת בטלוויזייה.

    בקיצור, בדוק את התמונות שיש ברשותכם, היום לכל אחד יש מצלמה דיגיטאלית טובה ואפשר להנפיק צילומים מדהימים לרשת.
    תמיד אפשר לשכור גם צלם, לקנות תמונה מבנק תמונות (כמו שכל אתרי החדשות עושים ורוב האתרים ככלל) או לערוך אותן בתוכנה מתאימה (את שלושת הדברים הללו אנחנו גם עושים). צור איתנו קשר למידע נוסף.

    מועדון לקוחות/ המלצות:
    אם יש לכם הרבה לקוחות חשובים אזי בהחלט יש מקום לציין אותם ואף לבקש מהם לכתוב עליכם המלצות. דף כזה מחזק את אמינות הגולשים אליכם ומסייע בתהליך המכירה.

    מוצרים:
    אם המטרה שלכם היא שיקנו מוצרים דרך האתר או יצעו הצעות מחיר אתם חייבים דף מוצרים. שם תוכלו לשים תמונה של המוצר/ תיאור/ פרטים טכנים/ מחיר

    מאמרים:
    המאמר הזה שאתה קורא ממש עכשיו נמצא בתוך קטגוריית מאמרים. זהו מאמר ארוך ומעמיק ולכן בחרנו לשים אותו תחת מאמרים.
    במידה ויש לך הרבה מאמרים אתה בהחלט יכול ליצור תת נושאים ולחלק את המאמרים שלך לנושאים שונים.

    טיפולים/ שירותים/ מוצרים:
    אם המטרה שלך היא שיקנו מוצרים דרך האתר או יצעו הצעות מחיר אתה חייב דף מוצרים. שם תוכל לשים תמונה של המוצר/ תיאור/ פרטים טכנים/ מחיר, אם אתה נותן שירותים נרחבים כגון עו»ד, מומלץ לפרט את השירותים שאתה מעניק ואם אתה מטפל אלטרניבי או מכון ספא כדאי שתתאר מהם הטיפולים שאתה מעניק, מה אורכם/מחירם/ למי זה מומלץ/ מה היתרונות בטיפול ועוד

    צור קשר:
    אין צורך לפרט, הדף שקיים בכל אתר אינטרנט ברשת. גם אותו ניתן לחלק לתתי קטגוריות כמו- דרכי הגעה/ צור קשר במייל/ הצעת מחיר/ משוב ועוד.

    ישנם עוד מגוון דפים שהנך יכול לשים באתרכם, כגון- תנאי שימוש, הורדות, תיק עבודות וכל מה שמתאים להצגת העסק שלכם. תשתדלו השארו ממוקדים בתחום עיסוקכם, שימו עצמכם בנעליים של הלקוחות שלכם וחשוב מה הם מחפשים. בכל אופן, אנו נמליץ לכם, בפגישתנו הראשונה , לאחר סקר השוק שאנו עורכים, מה מקובל בענף שלך באינטרנט ואיך תבליטו את החוזקות שלך ע"י התפריט הראשי והמשני באתרכם.

    זהו טרום האפיון, זה הרבה יותר קצר מכל מה שקראת עד פה אבל אני מקווה שהצלחנו לעזור לך בכתיבתו.

    האם יש לכם מיתוג כלשהוא שנעשה בעבר לעסק שלכם, האם הוצאתם פליירים? כרטיס ביקור? האם יש לכם לוגו/ סלוגן? המטרה בשאלה זו היא האם אתם כבר ממותיםג מזוהים עם הלקוחות ומעוניינים להשאר באותו קו עיצובי או לא.

    × לרשותכם צאט מהיר